رفتن به بالا
  • چهارشنبه - 22 اسفند 1397 - 16:46
  • کد خبر : ۱۱۳۸۴
  • مشاهده :  12 بازدید
  • چاپ خبر : دو سال بی توجهی به چند دانش آموز محروم در ممسنی / رادیو‌ ممسنی

دو سال بی توجهی به چند دانش آموز محروم در ممسنی / رادیو‌ ممسنی

“خبر نورآباد“–سرویس اجتماعی:در سال ۱۳۹۵ گزارشی از وضعیت نامناسب یک مدرسه در روستای دره تلخ راشک، از توابع بخش دشمن زیاری در این رسانه مردمی منتشر شد. این روستا در شمال تنگه گورک محل احداث سد پارسیان قرار دارد. اهالی این روستا را دوازده خانوار دامدار و کشاورز تشکیل می دهد. انرژی برق روستا به […]

“خبر نورآبادسرویس اجتماعی:در سال ۱۳۹۵ گزارشی از وضعیت نامناسب یک مدرسه در روستای دره تلخ راشک، از توابع بخش دشمن زیاری در این رسانه مردمی منتشر شد.

این روستا در شمال تنگه گورک محل احداث سد پارسیان قرار دارد. اهالی این روستا را دوازده خانوار دامدار و کشاورز تشکیل می دهد. انرژی برق روستا به صورت خورشیدی برای هر منزل به صورت مجزا تولید می گردد.

تنها راه ارتباطی روستا به لطف خاکریزی برای پر کردن دهنه خروجی شمالی سد پارسیان توسط شرکت های مجری ساخته شده است.

در این روستا که شبیه به لانه عقابی در دل کوه است، فردی ادعا می کند که نه شناسنامه دارد و نه از خدمات ملی بهره می برد.

به راستی که نام روستای دره تلخ بیانگر تلخی های این دره است. تنها مدرسه روستا که نام بنیان گزار انقلاب اسلامی را یدک می کشد، در خانه ای استیجاری از جنس کاه و گل است.

اگر بنا بر این است که روستا در حوزه آبگیری سد قرار دارد و از جمعیت کافی برای ساخت مدرسه برخوردار نیست، کانکس های پیش ساخته می تواند بهترین گزینه برای مدرسه دره تلخ راشک دشمن زیاری باشد.

چرا که زیبنده نیست نام امام خمینی (ره) بر محیط آموزشی باشد و آن گاه این محیط خانه ی گلی استیجاری باشد.

مهمتر از همه این موارد، ماهیت نظام جمهوری اسلامی ایرانی مبنی بر ارائه خدمات به قشر مستضعف میباشد که نیاز است مسوولان بیشتر به آن توجه کنند.

اما رضا امیری ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ممسنی در پاسخ به سوال وضعیت مدرسه دره تلخ راشک بخش دشمن زیاری چندی قبل گفت: باتوجه به بازدید میدانی اداره کل آموزش وپرورش استان فارس، و جلسه ی دوسال قبل با شورای برنامه ریزی، و تلاش و اهتمام فرشید دهقانی رییس آموزش و پرورش دشمن زیاری با بردن کارشناسان اداره کل به روستای دره تلخ و پیگیری ها توسط نماینده شهرستان، قرار بر این گردیده است که جهت رفاه حال دانش آموزان برای ساخت یک مدرسه یک کلاسه یا تخصیص کانکس ایمن اقدام لازم انجام گیرد.

جدا باید خسته نباشید گفت به همت و تلاش مسوولان در آموزش و پرورش ممسنی و فارس که دو سال توان خود را بکار گرفته اند تا یک کانکس در اختیار چند دانش آموز نیازمند قرار دهند.

یعنی واقعا برای تخصیص دادن یک کانکس کوچک نیاز به پیگیری های نماینده و دخالت های وی دارد؟ پس مسیر و جایگاه مدیران شهرستانی در پیگیری مشکلات کجاست؟

واقعا جایگاه مدیر آموزش و پرورش چیست؟ یعنی چند دانش آموز بی گناه باید دو سال چشم انتظاری را متحمل شوند تا در سطح استان برای خرید یک کانکس آن هم با دخالت نماینده ممسنی، تصمیم بگیرند؟

البته میتوان از یک زاویه دیگر نیز به موضوع نگاه کرد، که مسوولان ممسنی میخواهند با ترفندهای مدیریتی و با استفاده از محرومیت موجود، خدمات بیستری را از استان مطالبه کنند، اما باید به آنها گفت دو سال چشم انتظاری برای این کار به مثابه یک عملیات لو رفته و شکست خورده است و نباید زندگی دانش آموزان این روستا فدای دو سال پیگیری های مدیران و نماینده شهرستان شود.

دو سال بی توجهی به چند دانش آموزم محروم در <a href=ممسنی” title=”دو سال بی توجهی به چند دانش آموزم محروم در ممسنی” src=”http://noorabad.com/files/fa/news/1397/12/18/28536_257.jpg”>
دو سال بی توجهی به چند دانش آموزم محروم در <a href=ممسنی” title=”دو سال بی توجهی به چند دانش آموزم محروم در ممسنی” src=”http://noorabad.com/files/fa/news/1397/12/18/28539_736.jpg”>

.

منبع خبر: خبرنورآباد

اخبار مرتبط


ارسال دیدگاه